[ Print ]  [ Close ]

http://meche.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=12950   , 1403/02/30


دستورالعمل جامع آموزشی دانشگاه در شرایط همه گیری بیماری کرونا منتشر شد


در این دستورالعمل که در قالب اطلاعیه شماره 3 معاونت آموزشی دانشگاه منتشر شده است به 5 سرفصل مهم شامل؛ نحوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال تحصیلی، نحوه برگزاری کلاس های نظری و عملی، نحوه برگزاری ارزیابی جامع دانشجویان دکتری، نحوه فعالیت گروههای آموزشی و آموزش دانشکده‌ها و نحوه اجرای قوانین و مقررات آموزشی از جمله اخذ شهریه اشاره شده است.

بر اساس این اطلاعیه آزمون های پایان نیمسال تحصیلی ترجیحا طبق برنامه پیشنهادی گروه آموزشی و جدول زمانی زمانی ثبت شده در سامانه گلستان توسط آموزش دانشکده، پس از آغاز مجدد فعالیت‌های حضوری دانشگاه برگزار خواهد شد و لازم است نمرات دانشجویان طبق بازه زمانی تعریف شده در تقویم آموزشی در سامانه گلستان ثبت نهایی گردد.

همچنین به اساتید تاکید شده با توجه به ماهیت ارائه غیر حضوری دروس تخصصی و الزامات، شیوه های مبتکرانه و تازه ای برای ارزیابی دانشجویان در قالب تکالیف هفتگی، پروژه.ها، آزمون‌های غیر حضوری کوتاه و یا طراحی پرسش‌های تحلیلی نیازمند تأمل و پاسخگویی بلند مدت به روش جزوه باز و غیره به کار گرفته و با اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق سنجه‌های ارزیابی به دانشجویان، قبل از اتمام کلاس‌های نظری اقدام نمایند.

دفتر امور هیات علمی معاونت آموزشی با همفکری شورای آموزشی دانشگاه، کاربرگ‌های ارزشیابی کیفیت تدریس غیر حضوری اساتید دروس نظری را پس از بازنگری و نهایی سازی سنجه‌های مربوطه و نیز اخذ مجوزهای لازم متعاقبا به اطلاع دانشکده‌ها و دانشجویان گرامی خواهد رساند.

در اطلاعیه معاونت آموزشی تصریح شده است: انتظار می رود قضاوت کلی استاد هر درس از میزان یادگیری و کیفیت پاسخ دهی دانشجویان به تکالیف یا پروژه های محوله، به شیوه سنجش‌های تناوبی و ارزیابی مرحله به مرحله در طی چند نوبت از پیشرفت مباحث درسی صورت پذیرد. لازم است دانشجویان در هر مرحله از آزمون و سنجش‌های مقطعی، از نتایج و نقاط و ضعف مراحل طی شده اطلاع حاصل نموده و با مشورت و راهنمایی استاد درس در امر ارتقاء کیفیت یادگیری خود کوشا باشند.

برخی از مهم ترین نکات این اطلاعیه عبارت است از:

- آزمون‌های کتبی و شفاهی ارزیابی جامع دانشجویان دکتری دانشگاه تربیت مدرس پس از بازگشایی مجدد فعالیت‌های آموزش حضوری برگزار خواهد شد.

- تکمیل کاربرگ‌های ارزشیابی تدریس غیرحضوری اساتید در سامانه گلستان، مجوز شرکت در آزمون های پایان نیمسال تحصیلی خواهد بود.

- در طول اجرای برنامه آموزش مجازی نظرسنجی کیفیت اجرای این دوره ها از دانشجویان و اساتید گروه بعمل خواهد آمد.

- شهریه کلیه دانشجویان شهریه پرداز مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشگاه که در نیمسال جاری دارای دروس مجازی می‌باشند (به استثنای دانشجویان دوره‌های یادگیری الکترونیکی) با اعمال تسهیلات و تخفیفات قانونی محاسبه و پس از تأیید هیأت امناء دانشگاه اعلام و اعمال خواهد شد.

دریافت متن کامل اطلاعیه



18:07 - جمعه 29 فروردين 1399    /    شماره خبر : 12950    /    تعداد نمايش خبر : 4178