[ Print ]  [ Close ]

http://meche.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22487   , 1403/02/19


سلسله نشست ‌های مدیریت دانش در آرشیوهای دیداری شنیداری

 کتابخانه مرکزی با همکاری انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس، نشست ‌هایی با موضوع مدیریت دانش در آرشیوهای دیداری شنیداری، به مدت 4 هفته در روزهای چهارشنبه از 11 بهمن تا 2 اسفند با حضور همکاران کتابخانه و شرکت کنندگان مجازی، برگزار کرد.خانم سیروس کبیری کاندیدای دکتری مدیریت دانش  و آرشیودار ارشد حوزه دیداری شنیداری در این نشست ‌ها به عنوان سخنران حضور داشتند.
مدیریت دانش به عنوان یک فرایند ساختار یافته، برای کمک به جریان یافتن اطلاعات و دانش به سمت افراد مناسب در زمان مناسب به نحوی که بتوانند برای یافتن، درک، اشتراک گذاری و استفاده از دانش برای ایجاد ارزش به طور کارامد و موثر عمل نمایند.
در این جلسات در خصوص فرایند جریان دانش، فرایند پیاده سازی مدیریت دانش، نگرش‌های اشتراک دانش در آرشیوهای دیداری شنیداری، دانش ضمنی و عینی در آرشیوهای دیداری شنیداری، دانش و مهارت منحصر به فرد در آرشیوهای دیداری شنیداری، تعریف و ماهیت دانش، درخت دانش حوزه آرشیوداری دیداری شنیداری، تنوع دانش در سازمان آرشیو دیداری شنیداری، نقشه مفهومی فرایندهای آرشیوی، شناسایی دانش حیاتی مطالب ارزشمندی ارائه شد.
همچنین انواع مدل های مدیریت دانش از جمله استاندارد ISO 30401 – مدل I- Space – مدل سیستم تطبیقی پیچیده – مدل زک و مایر و مدل مارپیچ و ... شرح داده شد.


13:54 - دوشنبه 7 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22487    /    تعداد نمايش خبر : 106