معرفی
گروه مدیریت بازرگانی در سال 1388 همزمان با تاسیس دانشکده مدیریت و اقتصاد از گروه مدیریت منتزع و ایجاد شد. در حال حاضر این گروه دارای دو رشته مدیریت با گرایش بازرگانی بین المللی و مدیریت راهبردی در مقطع دکتری و همچنین مدیریت بازرگانی به سه گرایش در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
رشته گرایش های گروه مدیریت بازرگانی از قدیمی ترین مجموعه رشته¬های مدیریتی است و جزو پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی محسوب می شود. در این گروه دانشجویان با برخورداری از اعضای هیات علمی مجرب با آخرین دستاورد ها، نظریات علمی، و فنون و روش های تحلیل گری آشنا می شوند. رشد و توسعه شناخت دانشجویان در موضوعات مرتبط، شایستگی، قابلیت و رقابت پذیری آنها را زمینه های پژوهشی و نیز حوزه های اجرایی در زمینه های تخصصی فراگرفته افزایش می دهد.
اهداف بلندمدت
-
تربیت و پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص متناسب با نیازهای کشور
-
ارتقاء کارایی و اثربخشی فعالیتهای گروه مدیریت بازرگانی در سطح دانشگاه
-
دستیابی به مرجعیت علمی مدیریت گروه بازرگانی در سطح کشور و منطقه
-
استقرار نظام ارزیابی و تضمین کیفیت اجرای دورهها
برنامهها
-
بازنگری و اصلاح دروس و برنامههای گروه
-
ارتقاء آگاهی كادر آموزشی و پژوهشی دانشكده و همچنین دانشجویان با اهداف گروه
-
جلب مشاركت و همكاری اساتید، دستیاران دانشجویان در حوزههای آموزش و پژوهشی مرتبط با گروه
-
شناسایی و جلب همكاری اساتید و محققان فعال در حوزههای بازرگانی و برقراری ارتباط مستمر و مؤثر با ایشان با ارجحیت منافع ملی
-
فراهمسازی زمینههای استفاده از دانش مدیریت بازرگانی در تصمیم سازی و سیاستگذاری بازرگانی كشور
-
انجام پروژههای معتبر علمی درزمینهٔ مدیریت بازرگانی - توسعه فرهنگ تجاریسازی ایده در فارغالتحصیلان
-
برگزاری و یا مشارکت در سمینارها و کنفرانس ها در سطح ملی و بینالمللی در طی سال
-
برقراری ارتباط مناسب با صنعت و مشاركت شرکتها و انجمنهای علمی در برنامه پژوهشی
-
کمک به افزایش درآمدهای دانشکده
-
انتشار یك نشریه تخصصی در حوزه مدیریت بازرگانی
-
تدوین راهكارهایی جهت راهاندازی تورهای بازدید از صنایع پیشرو در كشور با همكاری مركز كارآفرینی دانشگاه
-
زمینهسازی توسعه فعالیتهای گروه در حوزههای مرتبط (مثلاً راهاندازی دوره كارشناسی ارشد مدیریت كارآفرینی، MBA و ...)
-
كمك در انتخاب موضوع پایاننامه دانشجویان متناسب با اهداف ملی
-
مشاركت فعال در پژوهشهای كاربردی تعریفشده در حوزه بازرگانی از سوی مسئولان كشور
-
توسعه زیرساختهای مربوط به آموزش و پژوهش گروه مدیریت بازرگانی از طریق ارزیابی درونی و بیرونی گروه
-
افزایش قراردادهای برون دانشگاهی در خصوص ارائه خدمات كاربردی پژوهشی و دورههای تخصصی کوتاهمدت آموزشی
-
حضور و مشاركت تأثیرگذار در برنامههای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی كشور در حوزههای مربوط به مدیریت بازرگانی
رشته- گرایش ها
مقطع دکتری:
رشته مدیریت استراتژیک
رشته مدیریت گرایش بازاريابی بينالملل
کارشناسی ارشد:
مدیریت بازرگانی با 6 گرایش:
- بازاريابی
- بازرگانی بین المللی
- تجارت الکترونیک
- مدیریت استراتژیک
- بازرگانی داخلی
- کارآفرینی
که هم اکنون سه گرایش بازاریابی بینالملل ، مدیریت استراتژیک و کارآفرینی فعال میباشد.
|