همچنین با ایجاد زیرساخت مناسب و اختصاص هشت سرور مناسب به این مهم، میتوان اذعان کرد هیچ فرآیند آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در زمان شیوع بیماری کووید-19 مختل نشده است. علاوه بر این، بیش از هزار کلاس درس، چند صد رویداد داخلی و بینالمللی، همایش، کنفرانس و کارگاه به صورت برخط برروی این بستر برگزار گردید.
از ویژگیهای ایجاد این بستر در دانشگاه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- فراهمسازی این زیرساخت بدون تحمیل هیچ گونه هزینهای به دانشگاه انجام شد.
- این کار کاملاً به صورت داخلی و بدون هیچ گونه کمک کارشناسی یا مشاورهای از بیرون صورت گرفت.
- بستر سختافزاری این سیستمها عمدتاً از سرورهای متوسطی که در فرآیند ارتقای سایر سرورها، نظیر گلستان، آزاد شده بود، فراهم شد. تنها سیستم مربوط به سرورهای vclass1، vclass2، vclass3 وvclass4 سیستمی با مشخصات نسبتاً قوی HPC-G9 بود. به عبارت دیگر، هیچ خرید سختافزاری برای فراهم کردن این زیرساخت انجام نگرفت و از منابع موجود به بهترین شکل استفاده گردید.
- علیرغم کمبود نیروی انسانی در مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت و پشتیبانی این سرورها بدون اضافه شدن نیروی انسانی انجام پذیرفت و این پشتیبانیها در روزهای تعطیل و خارج از ساعات اداری ادامه داشت.
- شروع کار این سامانه، با برگزاری موفق رویداد "جلسات هم اندیشی روسای 13 دانشگاه بزرگ کشور" در اسفند 1398 همراه بود.
- مطابق نظرسنجی انجام شده در سطح اساتید دانشگاه، میزان رضایتمندی از ارائه این سرویس در سطح "خوب" قرار گرفت.

در مدیریت این فعالیتها برای ارائه سرویس با کیفیت بهتر تقسیمبندیهای زیر انجام گرفت :
- اختصاص سرور bbb به برگزاری جلسات ستادی دانشگاه؛
- اختصاص سرور lablive به برگزاری جلسات پژوهشی بین اساتید و دانشجویان؛
- اختصاص سرور live به برگزاری جلسات دفاع؛
- اختصاص سرور edulive به همایش ها، کنفرانسها و جلسات مصاحبه دکتری؛
- اختصاص سرورهای vclass1 تا vclass4 به برگزاری کلاسهای آنلاین آموزشی اساتید.
با برگزاری آنلاین این جلسات که عمدتا با ضبط جلسه همراه شده است، محتوای بسیار ارزشمندی در این دو سال تولید شده است که میتوان آنها را به صورت موثر در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی مورد بهره برداری قرار داد.
به گزارش این مدیریت با تلاش شبانهروزی همکاران در تیم پشتیبانی فنی تعداد 2500 تیکت که توسط اساتید و کارکنان دانشگاه در زمان دورکاری ثبت شده بود مورد رسیدگی قرار گرفت. این تیکتها شامل رفع اشکال نرمافزاری، سختافزاری، شبکه و آموزش کاربری سامانه بود.
20 دی 1400 / تعداد نمایش : 1996